Nye indlæg

Kategorier

En blog om virksomhedskommunikation,
sprognørderi og ting jeg undrer mig over. 



Fortæl mig i det mindste, dit navn!

08-04-2014 23:49
På det seneste har jeg besøgt flere hjemmesider, der vil tilbyde mig alt fra onlineløsninger til børnetøj. De fortæller mig, at de brænder for deres produkt, for den personlige service, og at jeg – kunden – er deres raison d'être. Men noget virker forkert.

I hjemmesidens tekster tiltaler de mig 'du' og omtaler sig selv 'vi', og de krydrer vores fortrolige tekst-relation med humor og eksempler på, hvor godt de forstår mig og mine behov for deres produkt. De aflokker mig mine meninger, mine venusmål og mit kortnummer – men jeg kan ikke finde navnet på ét eneste levende menneske noget sted på sitet. I bedste fald er der en info-mailadresse, men hvem skal jeg henvendel mig til? Kære ...?
 
Ok, jeg kan godt se, at spillere som TDC og SKAT kan slippe afsted med denne undladelsessynd (ikke at de automatisk har min tillid, men jeg betvivler ikke deres reelle eksistens, eller at de – i hvert fald ind imellem – leverer, hvad de lover.)

Min pointe er, at du ikke kan skabe troværdighed omkring dit produkt, hvis ikke du vil blåstemple det med dit navn. Jep, internettet er en stor utilregnelig størrelse, og kunder er om muligt endnu mere skræmmende. Men hvis du ikke vil fortælle mig, hvem du er, så kunne jeg mistænke dig for, at du: 1. tvivler på den kvalitet, du leverer, 2. når alt kommer til alt, er fløjtende ligeglad med dine kunder, eller at du 3. er forsvundet fra jordens overflade (og internettets søgemaskiner), hvis noget går galt. Og mon jeg er den eneste, der kunne få den tanke?

Kategori: Nyt fra Swung

Kommentarer

Der er ingen kommentarer til dette indlæg

Skriv en kommentar

For at forhindre spam bedes du indtaste tegnene i feltet herunder:

Dorte Burhøi | CVR: 32795021  | Tlf.: 40964426 | dorte@swung.dk